#מדריךהפרטיזןלאפוקליפסה
מדריך הפרטיזן לאפוקליפסה - פרק ג': מזון

https://www.thrivetogether.co.il/post/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%96%D7%9F-%D7%9C%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%A1%D7%94-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%92-%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F

אז איך נראית אפוקליפסה אמיתית ומה הקשר למשמעותה המילולית והאמיתית של המילה הכל כך מושמצת הזו. נתחיל מלהסיר את המסך על הסרת המסך (סטיגידיש!) אפוקליפסה, בשונה ממש שחושבים אין משמעה כאוס או טירוף מוחלט, להיפך! משמעותה המילולית של מילה זו אומרת 'התגלות' או 'הסרת המסך', שזה, איך שלא תסובבו את זה - דבר טוב וחיובי. אז מה הקשר לפרק הזה ולמ' השנייה ברשימה - מזון?

הזומבים:"וואט דעפ..? עצור רגע גבר עצור…. הייתי איתך עד הזומבים, על מה אתה מדבר לבובסקי?"

אז צ'יל יו גאייז, אין לי שום כוונה לפלפ אתכם מעבר למינימום ההכרחי כדי שתוכלו לשרוד בצורה משעשעת ומרחיבת אופקים ככל שהזמן המאוד קצר שיש לכם כרגע מאפשר לי, רוב הסיכויים שאתם קוראים את השורות האלו בחטף ומחפשי מידע שימושי, מצויין, המשיכו לרפרף. אני אדגיש את הדברים החשובים וכך תוכלו לשים לב למה שבא לכם להוציא מכאן לזמן ולמקום בו אתם נמצאים. (חפשו מילים מודגשות, עקבו אחרי כותרות, ושימו לב לחמשת הממים לפי הסדר שלהם מפרק ב' ועד פרק ו').

אז בואו נדבר רגע על מזון ועל הקשר לכותרת המצחיקה הזו שמעבר ללשרת אותנו מבחינה בידורית גרידא, מה שאני מניח שהיא עשתה מצויין, היא מכווינה אותנו לאתגר הגדול ביותר באגירת מזון ושתייה, ובכלל - בחלק הזה שלנו שפשוט רוצה לאכול, ועכשיו, - בני אדם, או במקרה שלנו -הזומבים.הזומבים יחכו לכם בכל מיני מקומות, אלו שלא שפר עליהם גורלם להתכונן לקחת ספר זה איתם לעת צרה וכרגע נודדים בישימון שהוא המציאות החדשה ללא עזר ותמיכה.

חלקם זומבים חמודים שעם מקלחת קצרה ובגדים חדשים יהפכו להיות החברים הכי טובים שלכם ואולי אפילו יסייעו להציל את חייכם, חלקם לא ירצו כל קשר איתכם וחלקם ירצו להצטרף אליכם למרות שלא ביקשתם ו\או ינסו או ירצו לפחות, לקחת ממכם מזון ו\או שתייה. חלקם יחכו בכוונה ליד מקומות שאנשים יגיעו אליהם במקרה חירום, כמו סופרים, מעיינות, תחנות דלק, וכו'.

לכן - חשוב מאוד לזכור - חפשו את המקום השני או השלישי שאנשים ילכו אליו ועזבו את ברירת המחדל הראשונה, לשם כולם ילכו ומשם עליכם להתרחק כמה שיותר!שימו לב - אם אתם יכולים לעזור לזומבי ולהחזירו לחיים, עשו זאת, אנשים הם המשאב היקר ביותר כרגע! בעלי ברית הם האוצר הכי חשוב והכי יקר לכם. לכן, בכל לשון של בקשה, אנא ממכם - נסו להפוך אויב לאוהב, רק ביחד נוכל לשגשג ולבנות עולם חדש, גם אם זה ביחד מקומי, יהי ה' עמנו ועמכם אמן!.

משאבים טבעיים:

כפי שדיברנו על זה בקצרה בפרק הקודם, יש לכם כרגע, גם בזמנים כתיקונם, משאבים טבעיים בסביבתכם הקרובה. דוגמאות למשאבים טבעיים שיהיו פרוצים ועם מעט אנשים בשעת חירום:ספרייה - ידע על מיקומים של מעיינות, תחנות דלק, מפות, גיאוגרפיה בין לאומית ועוד הרבה הרבה ידע מאוד פרקטי ומעשי בשעת חירום, אם יש לכם מעט מזון לשבוע הקרוב, זה המקום הראשון שכדאי לכם לרוץ אליו לפני שכולם קולטים ת'קטע…מעיין\נחל וכדו' - כן כן, פשוט מעיין טבעי של מים זכים וטובים לשתייה או טיהור.

כיצד מטהרים מים?

א. בודקים אם במעיין או בנחל ישנם שבלולים שחורים הידועים בעברית בשם "שחריר הנחלים"שחריר הנחלים לא בהכרח מעיד שהמים ראויים לשתייה במאת האחוזים אבל יש שיטענו שהוא מעיד על רמת נקיון גבוהה מספיק במים המתוקים, כדי לאפשר לשחריר להתקיים ולהתרבות בכמות גדולה.

ב. מסננים את המים - שחריר הנחלים בהחלט מעיד שהמים האלו ראויים לסינון באמצעות כל קש לסינון וטיהור מים (ישנם קשים של חברות כמו LIFESTROW או SAWYER או כל פירמה אחרת אמינה וטובה). הפילטרים האלו מתברגים על כל בקבוק פלסטיק ולרוב מגיעים יחד עם בקבוק גמיש מתקפל. אתם ממלאים מים מהנחל בבקבוק ושותים דרך הקש, דרך נוספת לטיהור מים היא הרתחתם ושתייתם לאחר קירור וסינון טכני דרך בד דק מספיק.

ג. אוגרים מים לזמן ממושך - מים כאלו הם משאב יקר ויש שיאמרו היקר מכל ולכן: תמיד סננו מים ליותר משבוע (אדם רגיל עשוי לצרוך עד 3 ליטרים ביום של מים כדי לשרוד בצורה מיטבית, לכן - 21 ליטר לאדם של מים לשבוע, לחלק לבקבוקים של ליטר וחצי זה 14 בקבוקים של ליטר וחצי לאדם לשבוע)

כיצד מטהרים מי ים לשתייה?

תשאלו - מה אם מקור המים היחיד בסביבתי הוא הים התיכון או אוקיינוס מלוח כלשהו?אז דעו לכם - אפשרי להעביר מי ים תהליך פשוט ולהפוך אותם ראויים לשתייה!מה עושים? יוצרים מעבה מים 'אנלוגי' כביכול, במובן שאינו צורך חשמל ועובד על אש בוערת בלבד.

מצרכים:

1. סיר 3 - 5 ליטר

2. גזייה אלפינית קטנה וחזקה מספיק.

3. וואק גדול \ קערת מתכת\זכוכית גדולה יותר מהסיר בהרבה

4. מחבת שטוחה גדולה (בקוטר גדול יותר מהוואק\קערת המתכת מסעיף 3 בלפחות 5-10 ס"מ.)
את הסיר (סעיף 1) מניחים מעל המחבת השטוחה (סעיף 4) מכסים אותם בוואק, את כל הקונסטרוקציה הזו מניחים על האש וממלאים מים בסיר (סעיף 1) מה שיקרה - המים מהסיר הפנימי יתאדו אל הוואק מעליו שיגליש את הטיפות המאודות שיתגבשו על הוואק מבפנים, ישר אל המחבת החיצונית.

לאחר התהליך הזה המלחים יישארו בתחתית הסיר הפנימי והמים המאודים ללא המלח ישטפו דרך הוואק אל המחבת השטוחה.אתגרים בתהליך:המחבת השטוחה עשויה להיות כל כך חמה שהמים יתאדו חלקית אפילו לאחר שהם 'זוקקו' אליה. כיצד מתגברים עליהם?עליכם לאסוף מהר את המים באופן כלשהו (למשל, עשיית חור בפינת המחבת השטוחה וממנה צינור לכלי נמוך יותר שיאגור מייד את המים כמו גם הטייה טבעית של המחבת באופן כלשהו אל הצד עם החור והצינור) אפשרות נוספת היא מציאת כלי הדומה לכלי לאפיית עוגת טורט עם חור באמצע ואז הגזייה יושבת בדיוק באמצע התבנית ואוגרת את המים באופן שלא ירתיח אותה (בניגוד למחבת השטוחה בגרסא היותר פשוטה)לוודא את טוהר המים ניתן לחזור על התהליך פעמיים ולבדוק את הטעם של המים משתנה ככל שהמלח הולך ונעלם עד לרמה הרצויה, רצוי להתשמש בטכניקת הזיקוק הזו רק בשעת חירום ולא כאופציה ראשונה!אפשרויות לשיפור:במקום מחבת שטוחה - תבנית לעוגה ממתכת עם חור באמצעבמקום סיר ועליו וואק - סיר לחץ ומעליו וואק, ככה תוכלו למקסם את אידוי המים וצבירתם בכלי התחתון.

משאבים טבעיים - המשך

סופרים גדולים נטושים - שימו לב, זהירות! מקום זה ככל הנראה שורץ זומבים לכן ראוי לבצע משלחת כדי לסקור את המקום לפני הגעה, כמו"כ כדאי להגיע לאור יום במידה וניתן, ובכך למקסם את הבטיחות שלכם במשימת איסוף המזון. אני מדבר בכוונה על סופרים גדולים כי במקומות כאלו יש הרבה משאבים שלא חשבתם שתוכלו להתשמש בהם בשעת חירום ואני לא מדבר רק על סוגי אוכל שאנשים משאירים כמו לבבות דקל או לי'צי משומר (מי חושב לקחת דברים כאלו בביזה אפוקליפטית ציבורית מטורפת, בחייאד…) אני מדבר על המדפים עצמם, המחשבים של הקופות, כל דבר שעשוי מברזל או עץ ויכול לשמש אתכם לבנייה או להגנה עצמית אם אין לכם משהו יותר טוב.

כל מה שאני אומר זה בתנאי שמישהו לא הגיע לשם קודם, במידה ואיש לא הגיע לשם קודם והכניסה והיציאה מהמקום קלה להגנה, עליכם לשקול לעבור לשם. מקומות גדולים כאלו מהווים מחבוא טוב מאויבים והגנה מפני גשם, לרוב הם מצויידים במערכות תקניות (לרוב, אני אומר לרוב…) שבחלקן אפשר וצריך להשתמש בשעת חירום מספרינקלרים וצינורות מתכת חזקים ועד לאינטרקום ומטפים לכיבוי אש…

בניינים חצי בנויים - מבנים באמצע בנייה - אתרי בניין זה אחלה מציאון לפרטיזנים בשעת חירום, יש שם הכל. כל מה שאתה צריך כדי לבנות מחסה ולפעמים אתרים אלו יכולים להפוך בעצמם למחסה כי הם לא גמורים רק ברמת הטיח צבע. לפעמים אפילו קירות לא לגמרי יש ועדיין הם יהיו עדיפים מכלום.

אבל אני מדבר על קרשים, ברזלים, כלים שנשכחו שם, חבלים חזקים, דליים, כסאות, תרמוקנים (תרמוסים של מים שפועלים משתמשים בהם לשמור על המים קרים, תרמוקנים אלו עשויים מקלקר, קלים ושמישים מאוד) ועוד הרבה מציאות למי שיודע כיצד למייטב את מצבו כפרטיזן מקצוען שעף על החיים כמו ילד מתרגש בן חמש בכניסה לסרט עם חברים ופופקורן!

מזון:

אז אוקיי, קנינו קופסאות שימורים והמזווה מפוצץ בכל מיני דברים, מה הלאה?

א. - גינה. כן כן, לא משנה אם אתם גרים בעיר ויש לכם מטר וחצי על מטר וחצי, אתם יכולם לישון במטר ועשרים ובשלושים סנט' שנשארו לגדל תפו"א באופן פשוט מאוד!

לוקחים תפו"א ונותנים לו לשבת, כשהוא מוציא שוונצים חותכים אותו לחתיכות כמס' השוונצים שיצאו ושותלים אותן בנפרד באדמה, כל חתיכה כזו תהפוך לצמח שבסופו של דבר יוציא עוד תפו"א ובכך תוכלו לשכפל את התפו"א שלכם ולהפוך אותו למלא תפו"א ולהכין צ'יפס או פירה או או אפילו קמח תפו"א, לייצר מהם אנרגיה, לעשן דרכם ועוד…(כן כן, חשמל לתאורה קלה לזמן קצר מתפו"א זה אפשרי לגמרי.) אפשר לבצע את תהליך השכפול שכתבתי כאן גם עם בטטות ולא זה לא יעבוד עם גזר)

ב. מזון בואקום - אם אין לכם עדיין ואתם קוראים את זה כרגע תוך כדי תנועה כשאתם בורחים מאוייב הזוי כל כך שלא אאמין לכם גם אם תספרו לי, אז הסעיף הזה פחות רלוונטי לכם. אבל - אם אתם עדיין חיים בציוויליזציה מתפקדת נסו לרכוש מזון בואקום או לואקם את המזון שלכם, בעיקר קטניות. תהליך הואקום הוא תהליך פשוט למדיי בו אנחנו סוגרים מזון בשקית ומוציאים ממנה את האוויר לגמרי, או לכל הפחות ככל שנית. כך אנו שומרים על המזון בפנים ועל הטריות שלו לאורך זמן. עובד עם קטניות ועם מזון יבש כמעט מכל סוג. עוד בקטגוריה הזו - מזון בשימורים מבשר ועד שעועית ושאר ירקות, קנו עכשיו!

ג. צום מים - היי, גם אני אוהב אוכל אבל כאן אני מנסה לתת לכם עוד דרך להתמודד עם חוסר מזון - לצום, כן כן לצום. בניגוד למה שאתם אולי חושבים ואולי לא, צום הוא דבר מקסים במינונים נכונים ובמיוחד צום על מים או מיצים טבעיים מפירות וירקות. צום כזה נותן לגוף זמן לרפא את עצמו בלי שמערכת העיכול צריכה לעבוד.

לכן אם אין לכם איך לאגור או לשמור או לגדל מזון וכרגע אתם מוכרחים לצום צום מים - זה פתרון זמני טוב.

#מדריךהפרטיזןלאפוקליפסה מדריך הפרטיזן לאפוקליפסה - פרק ג': מזון https://www.thrivetogether.co.il/post/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%96%D7%9F-%D7%9C%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%A1%D7%94-%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%92-%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F אז איך נראית אפוקליפסה אמיתית ומה הקשר למשמעותה המילולית והאמיתית של המילה הכל כך מושמצת הזו. נתחיל מלהסיר את המסך על הסרת המסך (סטיגידיש!) אפוקליפסה, בשונה ממש שחושבים אין משמעה כאוס או טירוף מוחלט, להיפך! משמעותה המילולית של מילה זו אומרת 'התגלות' או 'הסרת המסך', שזה, איך שלא תסובבו את זה - דבר טוב וחיובי. אז מה הקשר לפרק הזה ולמ' השנייה ברשימה - מזון? הזומבים:"וואט דעפ..? עצור רגע גבר עצור…. הייתי איתך עד הזומבים, על מה אתה מדבר לבובסקי?" אז צ'יל יו גאייז, אין לי שום כוונה לפלפ אתכם מעבר למינימום ההכרחי כדי שתוכלו לשרוד בצורה משעשעת ומרחיבת אופקים ככל שהזמן המאוד קצר שיש לכם כרגע מאפשר לי, רוב הסיכויים שאתם קוראים את השורות האלו בחטף ומחפשי מידע שימושי, מצויין, המשיכו לרפרף. אני אדגיש את הדברים החשובים וכך תוכלו לשים לב למה שבא לכם להוציא מכאן לזמן ולמקום בו אתם נמצאים. (חפשו מילים מודגשות, עקבו אחרי כותרות, ושימו לב לחמשת הממים לפי הסדר שלהם מפרק ב' ועד פרק ו'). אז בואו נדבר רגע על מזון ועל הקשר לכותרת המצחיקה הזו שמעבר ללשרת אותנו מבחינה בידורית גרידא, מה שאני מניח שהיא עשתה מצויין, היא מכווינה אותנו לאתגר הגדול ביותר באגירת מזון ושתייה, ובכלל - בחלק הזה שלנו שפשוט רוצה לאכול, ועכשיו, - בני אדם, או במקרה שלנו -הזומבים.הזומבים יחכו לכם בכל מיני מקומות, אלו שלא שפר עליהם גורלם להתכונן לקחת ספר זה איתם לעת צרה וכרגע נודדים בישימון שהוא המציאות החדשה ללא עזר ותמיכה. חלקם זומבים חמודים שעם מקלחת קצרה ובגדים חדשים יהפכו להיות החברים הכי טובים שלכם ואולי אפילו יסייעו להציל את חייכם, חלקם לא ירצו כל קשר איתכם וחלקם ירצו להצטרף אליכם למרות שלא ביקשתם ו\או ינסו או ירצו לפחות, לקחת ממכם מזון ו\או שתייה. חלקם יחכו בכוונה ליד מקומות שאנשים יגיעו אליהם במקרה חירום, כמו סופרים, מעיינות, תחנות דלק, וכו'. לכן - חשוב מאוד לזכור - חפשו את המקום השני או השלישי שאנשים ילכו אליו ועזבו את ברירת המחדל הראשונה, לשם כולם ילכו ומשם עליכם להתרחק כמה שיותר!שימו לב - אם אתם יכולים לעזור לזומבי ולהחזירו לחיים, עשו זאת, אנשים הם המשאב היקר ביותר כרגע! בעלי ברית הם האוצר הכי חשוב והכי יקר לכם. לכן, בכל לשון של בקשה, אנא ממכם - נסו להפוך אויב לאוהב, רק ביחד נוכל לשגשג ולבנות עולם חדש, גם אם זה ביחד מקומי, יהי ה' עמנו ועמכם אמן!. משאבים טבעיים: כפי שדיברנו על זה בקצרה בפרק הקודם, יש לכם כרגע, גם בזמנים כתיקונם, משאבים טבעיים בסביבתכם הקרובה. דוגמאות למשאבים טבעיים שיהיו פרוצים ועם מעט אנשים בשעת חירום:ספרייה - ידע על מיקומים של מעיינות, תחנות דלק, מפות, גיאוגרפיה בין לאומית ועוד הרבה הרבה ידע מאוד פרקטי ומעשי בשעת חירום, אם יש לכם מעט מזון לשבוע הקרוב, זה המקום הראשון שכדאי לכם לרוץ אליו לפני שכולם קולטים ת'קטע…מעיין\נחל וכדו' - כן כן, פשוט מעיין טבעי של מים זכים וטובים לשתייה או טיהור. כיצד מטהרים מים? א. בודקים אם במעיין או בנחל ישנם שבלולים שחורים הידועים בעברית בשם "שחריר הנחלים"שחריר הנחלים לא בהכרח מעיד שהמים ראויים לשתייה במאת האחוזים אבל יש שיטענו שהוא מעיד על רמת נקיון גבוהה מספיק במים המתוקים, כדי לאפשר לשחריר להתקיים ולהתרבות בכמות גדולה. ב. מסננים את המים - שחריר הנחלים בהחלט מעיד שהמים האלו ראויים לסינון באמצעות כל קש לסינון וטיהור מים (ישנם קשים של חברות כמו LIFESTROW או SAWYER או כל פירמה אחרת אמינה וטובה). הפילטרים האלו מתברגים על כל בקבוק פלסטיק ולרוב מגיעים יחד עם בקבוק גמיש מתקפל. אתם ממלאים מים מהנחל בבקבוק ושותים דרך הקש, דרך נוספת לטיהור מים היא הרתחתם ושתייתם לאחר קירור וסינון טכני דרך בד דק מספיק. ג. אוגרים מים לזמן ממושך - מים כאלו הם משאב יקר ויש שיאמרו היקר מכל ולכן: תמיד סננו מים ליותר משבוע (אדם רגיל עשוי לצרוך עד 3 ליטרים ביום של מים כדי לשרוד בצורה מיטבית, לכן - 21 ליטר לאדם של מים לשבוע, לחלק לבקבוקים של ליטר וחצי זה 14 בקבוקים של ליטר וחצי לאדם לשבוע) כיצד מטהרים מי ים לשתייה? תשאלו - מה אם מקור המים היחיד בסביבתי הוא הים התיכון או אוקיינוס מלוח כלשהו?אז דעו לכם - אפשרי להעביר מי ים תהליך פשוט ולהפוך אותם ראויים לשתייה!מה עושים? יוצרים מעבה מים 'אנלוגי' כביכול, במובן שאינו צורך חשמל ועובד על אש בוערת בלבד. מצרכים: 1. סיר 3 - 5 ליטר 2. גזייה אלפינית קטנה וחזקה מספיק. 3. וואק גדול \ קערת מתכת\זכוכית גדולה יותר מהסיר בהרבה 4. מחבת שטוחה גדולה (בקוטר גדול יותר מהוואק\קערת המתכת מסעיף 3 בלפחות 5-10 ס"מ.) את הסיר (סעיף 1) מניחים מעל המחבת השטוחה (סעיף 4) מכסים אותם בוואק, את כל הקונסטרוקציה הזו מניחים על האש וממלאים מים בסיר (סעיף 1) מה שיקרה - המים מהסיר הפנימי יתאדו אל הוואק מעליו שיגליש את הטיפות המאודות שיתגבשו על הוואק מבפנים, ישר אל המחבת החיצונית. לאחר התהליך הזה המלחים יישארו בתחתית הסיר הפנימי והמים המאודים ללא המלח ישטפו דרך הוואק אל המחבת השטוחה.אתגרים בתהליך:המחבת השטוחה עשויה להיות כל כך חמה שהמים יתאדו חלקית אפילו לאחר שהם 'זוקקו' אליה. כיצד מתגברים עליהם?עליכם לאסוף מהר את המים באופן כלשהו (למשל, עשיית חור בפינת המחבת השטוחה וממנה צינור לכלי נמוך יותר שיאגור מייד את המים כמו גם הטייה טבעית של המחבת באופן כלשהו אל הצד עם החור והצינור) אפשרות נוספת היא מציאת כלי הדומה לכלי לאפיית עוגת טורט עם חור באמצע ואז הגזייה יושבת בדיוק באמצע התבנית ואוגרת את המים באופן שלא ירתיח אותה (בניגוד למחבת השטוחה בגרסא היותר פשוטה)לוודא את טוהר המים ניתן לחזור על התהליך פעמיים ולבדוק את הטעם של המים משתנה ככל שהמלח הולך ונעלם עד לרמה הרצויה, רצוי להתשמש בטכניקת הזיקוק הזו רק בשעת חירום ולא כאופציה ראשונה!אפשרויות לשיפור:במקום מחבת שטוחה - תבנית לעוגה ממתכת עם חור באמצעבמקום סיר ועליו וואק - סיר לחץ ומעליו וואק, ככה תוכלו למקסם את אידוי המים וצבירתם בכלי התחתון. משאבים טבעיים - המשך סופרים גדולים נטושים - שימו לב, זהירות! מקום זה ככל הנראה שורץ זומבים לכן ראוי לבצע משלחת כדי לסקור את המקום לפני הגעה, כמו"כ כדאי להגיע לאור יום במידה וניתן, ובכך למקסם את הבטיחות שלכם במשימת איסוף המזון. אני מדבר בכוונה על סופרים גדולים כי במקומות כאלו יש הרבה משאבים שלא חשבתם שתוכלו להתשמש בהם בשעת חירום ואני לא מדבר רק על סוגי אוכל שאנשים משאירים כמו לבבות דקל או לי'צי משומר (מי חושב לקחת דברים כאלו בביזה אפוקליפטית ציבורית מטורפת, בחייאד…) אני מדבר על המדפים עצמם, המחשבים של הקופות, כל דבר שעשוי מברזל או עץ ויכול לשמש אתכם לבנייה או להגנה עצמית אם אין לכם משהו יותר טוב. כל מה שאני אומר זה בתנאי שמישהו לא הגיע לשם קודם, במידה ואיש לא הגיע לשם קודם והכניסה והיציאה מהמקום קלה להגנה, עליכם לשקול לעבור לשם. מקומות גדולים כאלו מהווים מחבוא טוב מאויבים והגנה מפני גשם, לרוב הם מצויידים במערכות תקניות (לרוב, אני אומר לרוב…) שבחלקן אפשר וצריך להשתמש בשעת חירום מספרינקלרים וצינורות מתכת חזקים ועד לאינטרקום ומטפים לכיבוי אש… בניינים חצי בנויים - מבנים באמצע בנייה - אתרי בניין זה אחלה מציאון לפרטיזנים בשעת חירום, יש שם הכל. כל מה שאתה צריך כדי לבנות מחסה ולפעמים אתרים אלו יכולים להפוך בעצמם למחסה כי הם לא גמורים רק ברמת הטיח צבע. לפעמים אפילו קירות לא לגמרי יש ועדיין הם יהיו עדיפים מכלום. אבל אני מדבר על קרשים, ברזלים, כלים שנשכחו שם, חבלים חזקים, דליים, כסאות, תרמוקנים (תרמוסים של מים שפועלים משתמשים בהם לשמור על המים קרים, תרמוקנים אלו עשויים מקלקר, קלים ושמישים מאוד) ועוד הרבה מציאות למי שיודע כיצד למייטב את מצבו כפרטיזן מקצוען שעף על החיים כמו ילד מתרגש בן חמש בכניסה לסרט עם חברים ופופקורן! מזון: אז אוקיי, קנינו קופסאות שימורים והמזווה מפוצץ בכל מיני דברים, מה הלאה? א. - גינה. כן כן, לא משנה אם אתם גרים בעיר ויש לכם מטר וחצי על מטר וחצי, אתם יכולם לישון במטר ועשרים ובשלושים סנט' שנשארו לגדל תפו"א באופן פשוט מאוד! לוקחים תפו"א ונותנים לו לשבת, כשהוא מוציא שוונצים חותכים אותו לחתיכות כמס' השוונצים שיצאו ושותלים אותן בנפרד באדמה, כל חתיכה כזו תהפוך לצמח שבסופו של דבר יוציא עוד תפו"א ובכך תוכלו לשכפל את התפו"א שלכם ולהפוך אותו למלא תפו"א ולהכין צ'יפס או פירה או או אפילו קמח תפו"א, לייצר מהם אנרגיה, לעשן דרכם ועוד…(כן כן, חשמל לתאורה קלה לזמן קצר מתפו"א זה אפשרי לגמרי.) אפשר לבצע את תהליך השכפול שכתבתי כאן גם עם בטטות ולא זה לא יעבוד עם גזר) ב. מזון בואקום - אם אין לכם עדיין ואתם קוראים את זה כרגע תוך כדי תנועה כשאתם בורחים מאוייב הזוי כל כך שלא אאמין לכם גם אם תספרו לי, אז הסעיף הזה פחות רלוונטי לכם. אבל - אם אתם עדיין חיים בציוויליזציה מתפקדת נסו לרכוש מזון בואקום או לואקם את המזון שלכם, בעיקר קטניות. תהליך הואקום הוא תהליך פשוט למדיי בו אנחנו סוגרים מזון בשקית ומוציאים ממנה את האוויר לגמרי, או לכל הפחות ככל שנית. כך אנו שומרים על המזון בפנים ועל הטריות שלו לאורך זמן. עובד עם קטניות ועם מזון יבש כמעט מכל סוג. עוד בקטגוריה הזו - מזון בשימורים מבשר ועד שעועית ושאר ירקות, קנו עכשיו! ג. צום מים - היי, גם אני אוהב אוכל אבל כאן אני מנסה לתת לכם עוד דרך להתמודד עם חוסר מזון - לצום, כן כן לצום. בניגוד למה שאתם אולי חושבים ואולי לא, צום הוא דבר מקסים במינונים נכונים ובמיוחד צום על מים או מיצים טבעיים מפירות וירקות. צום כזה נותן לגוף זמן לרפא את עצמו בלי שמערכת העיכול צריכה לעבוד. לכן אם אין לכם איך לאגור או לשמור או לגדל מזון וכרגע אתם מוכרחים לצום צום מים - זה פתרון זמני טוב.
WWW.THRIVETOGETHER.CO.IL
מדריך הפרטיזן לאפוקליפסה - פרק ג': מזון
אז איך נראית אפוקליפסה אמיתית ומה הקשר למשמעותה המילולית והאמיתית של המילה הכל כך מושמצת הזו. נתחיל מלהסיר את המסך על הסרת המסך (סטיגידיש!) אפוקליפסה, בשונה ממש שחושבים אין משמעה כאוס או טירוף מוחלט, להיפך! משמעותה המילולית של מילה זו אומרת 'התגלות' או 'הסרת המסך', שזה, איך שלא תסובבו את זה - דבר טוב וחיובי. אז מה הקשר לפרק הזה ולמ' השנייה ברשימה - מזון?הזומבים:"וואט דעפ..? עצור רגע גבר עצור…. הייתי איתך עד הזומבים, על מה אתה מדבר לבובסקי?" אז צ'יל יו גאייז, אין לי שום כוונה לפלפ אתכם מעבר למיני
0 Comments 0 Shares 370 Views 0 Reviews